آشپزخونه سحربانو

چیزهایی که خودم درست می کنم... ( آشپز و عکاس خودم می باشم )

آشپزخونه سحربانو

چیزهایی که خودم درست می کنم... ( آشپز و عکاس خودم می باشم )

بیف استراگانف


مواد لازم:
گوشت.....یک کیلوگرم
پیاز.....۴ عدد متوسط (اگه دوست داشتین میتونین بیشتر هم بریزین)
قارچ.....۲۵۰ گرم
آرد گندم.....یک قاشق غذا خوری
شیر.....یک لیوان
کره.....۵۰ گرم
خامه.....۱۵۰ گرم
چیپس خلالی
نمک و فلفل و زردچوبه.....به میزان لازم

طرز تهیه:
اول از همه گوشت رو به ابعاد نیم سانت در نیم سانت و به بلندی ۵ سانت میبریم.
بعدش باید پیاز هارو خرد کنیم و تفت بدیم ، پیاز ها که طلایی شد ، گوشت رو بهش اضافه می کنیم و تفت میدیم تا رنگ گوشت عوض شه ، فلفل و زردچونه رو اضافه می کنیم و یه هم میزنیم.

حالا ۲ لیوان آب به مواد اضافه می کنیم و میذاریم با حرار کم که گوشت ها بپزن.

که معمولا ۲-۳ ساعت طول میکشه. بعد امتحان کنین که گوشت ها خوب پخته باشن.

تو این فاصله قارچ ها رو خرد می کنیم و تفت میدیم که یکم سرخ شن.

حالا که گوشت ها پخت یک قاشق غذاخوری بهش آرد اضافه می کنیم و بعدشم قارچ رو می ریزیم داخلش و میذاریم یه جوش بخوره.
تا اون جوش بخوره سس رو آماده میکنیم.
کره رو میذاریم رو گاز تا ذوب شه و بعد یه قاشق آرد رو اضافه می کنیم و خوب حل می کنیمش و کم کم شیر رو بهش اضافه می کنیم .
مرتب هم میزنیم که ته نگیره ، نمک رو بهش اضافه می کنیم و از رو حرارت برش می داریم که خنک شه . وقتی سرد شد خامه رو بهش اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیمشون.
حالا این سس رو به مواد اصلی اضافه می کنیم.

یه جوش که خورد غذا آماده ست و میکشیمش تو ظرف و روش رو با چیپس خلالی یا سیب زمینی سرخ شده خیلی باریک و یکم خامه تزیین می کنیم.
×اگه دوست داشته باشین غذاتون آبکی تر باشه باید مقدار شیر رو بیشتر کنین و بالعکس اگه خواستین سفت تر باشه مقدار آرد رو بیشتر می کنیم ، بستگی به سلیقه تون داره.
نوش جان.

نظرات 10 + ارسال نظر
ترنم سه‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 21:27

من شیرینی گردویی رو درست کردم خیلی خوب شد
ممنون سحر خانوم، دستتون درد نکنه [گل]

:)

ماهک چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:16

سحر بانو جان من برای اولین بار می خوام این غذا رو درست کنم برای دو نفر ا کیلو گوشت زیاد نیست عزیزم ؟ میشه اندازشو بهم بگی ؟

آره عزیزم یک کیلو زیاده. ببین به اندازه گوشتی که واسه دو وعده خورشت خودتون میذاری کنار ( که دو نفری می خورین ) استفاده کن.
می ترسم وزن بگم زیاد شه باز ولی اینجوری دستت میاد که چقدر استفاده کنی.

ترانه چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:46 http://omesleomid.persianblog.ir/

سلام سحر جون. خیلی خوب کردی این وبلاگو راه انداختی. میگم قالب وبلاگت خیلی خوشکله. من رفتم تو سایتش ولی چون تعداد زیاد نبود نتونستم پیداش کنم. میشه آدرسشو بهم بدی. مرسی

ندا شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:24 http://dormant-venus.blogfa.com/

به به واقعا براوو

رختخواب دوشـــیزگی شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 16:13 http://akasha.blogfa.com

چقد خوبه این وبت!
چه گوشتی سحر؟ کوشت کدوم قسمت؟ گاو یا گوسفند؟ یه کم اطلاعات بیشتر بدی ممنون میشم.

گوشت گاو ( خورشتی)

نازنین سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:57 http://www.irzaban.com

سلام سحر جونم. مرسی از وبلاگت. خیلی مفیده و خیلی همه چیز رو عالی توضیح دادی. دیگه برای آدم جای سوال نمی مونه. مخصوصا با عکس های خوبی که گذاشتی. من همین الان دارم بیف استراگانوف رو از روی دستورت درست می کنم. امیدوارم مثل مال تو خوب شه :)

نسرین یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 19:33

عالی بود استفاده کردم

بهار جمعه 26 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 20:34

سلام سحر خانومی ممنون از اموزشهای خوبتون خیلی راحت و خوب توضیح میدید عکسهاتونم خیلی قشنگه مررررررررررررسی.

پریا دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 20:30

مرسیی از آموزش

بی تا جمعه 6 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:33

سلام درست کردم خیلی خوشمزه شد به دوستان پیشنهاد میکنم حتما درست کنن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد