آشپزخونه سحربانو

چیزهایی که خودم درست می کنم... ( آشپز و عکاس خودم می باشم )

آشپزخونه سحربانو

چیزهایی که خودم درست می کنم... ( آشپز و عکاس خودم می باشم )

پاستا با گوشت قلقلی

اینو یه روز درست کردم که خیلی خوشمزه شده بود.

مواده لازم برای ۲نفر:
پاستا شکلی.....۲۵۰ گرم
گوشت چرخ کرده.....۲۰۰گرم
هویج.....۲عدد متوسط
پیاز.....یک عدد متوسط
آرد.....۱قاشق غذاخوری
شیر.....نصف لیوان
کره.....یک قاشق چایخوری
جعفری خرد شده.....به میزارن لازم
روغن زیتون.....به میزان لازم

طرز تهیه:
اول از همه نصف پیاز رو تو گوشت رنده می کنیم و با نمک و فلفل ورز میدیم و به شکل گلوله های کوچیک در میاریمش. بعد می چینیم کف ماهیتابه و با شعله کم میذاریم که بپزه. لازم نیست روغن بهش اضافه کنین.
حالا اون نصف پیاز رو خلالی می کنیم و با یکم روغن زیتون تفت میدیم. بعد هویج هارو به صورت نواری در میاریم و به پیاز اضافه می کنیم.

میذاریم ۱۰ دقیقه تفت بخوره و بعد جعفری خرد شده رو بهش اضافه می کنیم و از رو گاز بر میداریمش.

حالا که گوشت هامون هم آماده شد یه مقدار رب گوجه فرنگی و روغن زیتون بهشون اضافه می کنیم و میذاریم چند دقیقه بمونه.

پاستارو هم که آبکش می کنیم و آماده میذاریم کنار.
آرد رو با کره و شیر میذاریم رو حرارت کم و هی هم میزنیم که خودش رو بگیره. نمک و فلفل هم اضافه می کنیم ، وقتی یکم سفت شد نصف پاستا رو باهاش مخلوط می کنیم.

حالا اول پاستا ساده و بعد این مخلوط رو میریزیم تو ظرف و بعد بقیه مواد رو به دلخواه روش میریزیم.
×من با پوست کن هویج رو نواری کردم.

نوش جان.

نظرات 10 + ارسال نظر
میشا شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:56

من همیشه دوست داشتم با گوشت قلقلی درست کنم.اما تا حالا قسمت نشده.قشنگه.مرسی

مهر شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 19:21 http://www.mehrray.mihanblog.com

درست میکنم خانومی.مرسی

ماری دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:30 http://mojimary811001.persianblog.ir/

آشپزخونتو خیلی دوست دارم.

افسون@ دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:56 http://sasham.blogfa.com/

مرسی کدبانو
درستش می کنم امیدوارم مثل برای شما خوشگل شود!!

paria دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 18:17

daste golet dard nakoneh. ye soal, vaghti gooshto mizari bepaze aslan ab va roghan nemirozi?

نه. خود چربی گوشت اون رو به آب میندازه و همون جوری میپزه:)

سمیر دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 19:57

وایییییییی من عاشق پاستام
در جریان که هستی:دی

مهدی پنج‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 22:22 http://hwxp.com

باید خوشمزه باشه.
ممنون:)

آسیه جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 19:27

سلام سحربانو
خیلی با حالی. مرسی

جوینده سه‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 23:07 http://jooyandegi.blogfa.com

سلام
من امشب اینو درست کردم خیلی خوب شد. ممنون
البته من ماکارونی رو دم کردم، از آب کوفته هم یه خورده مونده بود مثل سس دادم روی ماکارونی، دیگه اون شیر و آرد رو درست نکردم. اما اون پیاز و هویجش عالی بود!

[ بدون نام ] دوشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 19:10

عالی بود وسط خوندن دهنم آب افتاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد