آشپزخونه سحربانو

چیزهایی که خودم درست می کنم... ( آشپز و عکاس خودم می باشم )

آشپزخونه سحربانو

چیزهایی که خودم درست می کنم... ( آشپز و عکاس خودم می باشم )

ژله خرده شیشه


اینو از وبلاگ دوست خوبم خاتون الدوله یاد گرفته بودم.

مواد لازم:
ژله در رنگ های مختلف(من دو رنگ استفاده کردم).....از هر کدام یک بسته
ژله آناناس برای رنگ اصلی.....یک بسته
بستنی وانیلی.....یک لیوان

طرز تهیه:
ژله های زنگی رو جدا جدا هر کدوم رو با یه لیوان آب جوش حل می کنیم و میذاریم تو یخچال که خودش رو بگیره.
×دیگه آب سرد نمی ریزین ، چون اینجوری هم پر رنگ تر میشن و هم اینکه طعمش در کل به دهن میاد.
بعد که خوب گرفتن به اندازه های دلخواه در میاریم و میذاریم کنار.
حالا ژله آناناس رو با یه لیوان آب جوش خوب مخلوط می کنیم ، خنک که شد بستنی رو اضافه می کنیم. حالا ژله پایه رو توی ظرف دلخواه میریزیم و خرده ژله ها رو بهش اضافه میکنیم و میذاریم داخل یخچال که خودش رو خوب بگیره.
×اعتراف می کنم که وقتی برگردوندمش خودم از رنگش کیف کردم ، خیلی قشنگ میشه. مخصوصا اگه رنگ های مختلف استفاده بشه.
نوش جان.
نظرات 19 + ارسال نظر
دردووونه چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 17:08 http://dordooone.blogfa.com

نیست من عاشق خوراکیم. اینجا رو پیدا کردم کلی خوشحالم الان
موفق باشی البته غذاهای خوشمزه و آشپزی کردن یکی از علاقه های منه. اصلا با آشپزی ارووم میشم.
موفق باشی و شاد . میام بازم اینورا

ترنم چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 19:50

خیلییییییییییییییییییییییییییی خوشگله :-*

بانوی مهر پنج‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 19:21 http://mahvamehr.persianblog.ir/

مرسی عزیزممممممممممممممممممممممم عالی بود.من کلی دنبال این جور غذاها و دسرای خاصم.خانمی اشکال نداره دو تا وبلاگتو لینک کنم؟

ریحان جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 20:41 http://bamesabzelahijan87.persianblog.ir

آفرین عزیزم. منم دارم سر دماغ میام. یه مدت بابا از بس تخم مرغ و آرد و ..... میخرید خسته شده بود ولی یه سال میشه ول کردم. ولی تو رو که میبینم سر ذوق میام عزیز دلم

آوای عشق(ندا) شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:25 http://dormant-venus.blogfa.com/

چقد خوشگله از همین جا طعمشو حس می کنم. وای

جوجو شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:48

خیلی خوجملههههههههههه
خوشمزه هم به نظر میرسه :*
میسی

خانوم خونه یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 20:48 http://manohamsar.blogfa.com

سلام
خیلی خوشگله
فقط میگم شما چجوری ژله رو از قالب جدا میکنی
من خوب بلد نیستم

اینو هم از دوست جونم یاد گرفتم.
وقتی که از یخچال در میاریش چند ثانیه تو ظرف پر از آب داغ نگه دارش زود خودش رو وا می کنه ، اون وقت بر گردونش:)

همراز جمعه 6 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:08

دورشو ...توی ظرف چیزی ریختی ؟...اینجور به نظر میاد

پودر نارگیل:)

صبا شنبه 12 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:03 http://baharnaranj-64.blogfa.com

وای خیلی خوشکله.حتما خوشمزه هم هست.
نمیدونم کامنت این پست رو میخونید یا نه اما منظورتون از ژله پایه همون ژله ی انانسی خودتون با بستنی وانیلیه دیگه؟؟؟

بله بله عزیزم:)

دزیره یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 22:43 http://diary1.blogfa.com

سلام منهم اعتراف میکنم ژله شما از خاتون الدوله خوشگلتر شده و زیبا

ترگل سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 15:09

سلام
خیلی خوشگله فقط هر وقت من قالب رو که توی ظرف آبجوش میذارم و بعد ژله رو برمیگردوم ژله خودشو کلا ول مکنه و آب میشه
چرا؟

باید خیلی زود این کار رو انجام بدی ، به خاطر اینکه ژله خودش رو خیلی خیلی زود وا می کنه ، ببین درست چند ثانیه طول میکشه که ژله رو بذاری تو آب و زود در آریش و بعد هم که گذاشتی تو ظرف مورد نظرت باید زودی بذاری تو یخچال یکم بمونه ، تا سرد شه باز ، و بعد در بیاری و تزیینش کنی:)

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 17:48

سلام عزیزم
یه سوال داشتم وقتی ژله های خرد داخل ژله پایه میریزی رو سطح قرار میگیرن یا تو همه جای ظرف پخش میشن

میان بالا ، ولی‌ میتونی‌ مقدارشون رو بیشتر بذاری که همه جا رو بگیرن.

سایه یکشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:30

سلام سحر جون.
من این ژله رو درست کردم خیلی خوب شد؛فقط با اینکه همون اندازه ها رو بکار بردم نصف قالب شد وخیلی کوچیک؛ممنون میشم راهنماییم کنی.

احتمالا قالبت بزرگ بوده . از یه قالب کوچیک تر استفاده کن:)

صبا شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:29

سلام من با اجازتون از روی دستور شما این ‍ژله را درست کردم و نتیجه فوق العاده شده بوددددددددددددددددددددددددد ..... هم زیبا و هم خوشمزههههه.....

دستت درد نکنه خیلی راحت هر چیزی را یاد میدی

رز یکشنبه 19 دی‌ماه سال 1389 ساعت 20:17 http://rosediary2009.blogfa.com/

چقدر زیبا است. بسیار با سلیقه درست کردی. فقط یک سوال در آن آخر که ژله پایه را با اب جوش مخلوط کردی و بستنی هم زدی ژله های رنگی را روش می ریزی؟ بعد همانطور خودشان را می بندد؟؟!!!

خوب خورده شیشه ها که از قبل آماده شدن و سفت هست. فقط باید توی ژله پایه بریزی:)

لیلا یکشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:39 http://mylovemyblog.blogfa.com

خیلی عالی بود...ممنون

لیلا شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:34

خیلی خوشگل بودن
معلومه خیلی باسلیقه ای
تو رو خدا به صورت خصوصی به من یاد بده چه جوری ژله رو برگردونم
تو چه ظرفی درست کنم که راحت برگرده
من ژله رو درست می کنی برگردوندنی میشه مکافات

lili شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 20:10

خیلی عالیه واقعا مرسی نمیدونی از کی دنبالش بودم .سحرجون واقعا مرسی

صدف سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 18:00

سلام خواستم خیلی تشکر کنم من درست کردم شاهکار شد.من دفعه ی بعد به جای آناناس آلوئه ورا میریزم تا شفاف تر بشه شیشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد