آشپزخونه سحربانو

چیزهایی که خودم درست می کنم... ( آشپز و عکاس خودم می باشم )

آشپزخونه سحربانو

چیزهایی که خودم درست می کنم... ( آشپز و عکاس خودم می باشم )

کوکوی کدو سبز


مواد لازم:
کدو سبز.....3 عدد
پیاز سرخ شده.....1عدد متوسط
تخم مرغ.....3عدد(4 عدد هم بزنین بهتره)
آرد گندم.....2 ق چایخوری
شیر.....2ق غذاخوریطرز تهیه:

اول از همه کدو هارو خوب می شوریم و با پوست حلقه حلقه می کنیم. بعد بهشون نمک میزنیم و یکم استراحت میدیم.

بعد اون هارو تو یه ماهی تابه میریزیم و میذاریم که با حرارت خیلی کم بپزه.

وقتی نرم شد با کفگیر یکم ریزشون می کنیم . دقت کنین که نمی خوایم خیلی له شن. و میذاریم که آبش خشک شه.

حالا تخم مرغ ها و آرد و شیر و نمک و فلفل رو با هم میزنیم و کدو هارو که کمی خنک شدن بهش اضافه می کنیم.

در آخر هم پیاز سرخ شده رو اضافه می کنیم و میریزیم تو ماهی تابه  درش رو میذاریم تا درست شه. مثل همه کوکوها باید دو طرفش بپزه.

*این غذا به خاطر کدو مزه شیرینی داره.

*با ماست و خیار میل کنید که خیلی می چسبه.

نوش جان.
نظرات 6 + ارسال نظر
پگاه دوشنبه 5 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:14 http://pegah.blogfa.com

سحر جان منم کدو رو کوکو میکنم، اما پوستش رو، نه گوشتش.
وقتی کدو رو پوست میگیرم خودش رو مامان اینا برای خورشت سرخ میکنن من دوست ندارم؛ اما من پوستش رو خلال خلال کوچیک، مثلا 1 سانت در 3 میلی میکنم و اول سرخ میکنم، بعد میزارم سرد میشه و با پیاز داغ و آرد و تخم مرغ و هرچی که کوکو داره دیگه سرخش میکنم، وقتی هم ریختم توی تابه روش 5-6 تا نصفه گردو میچینم قبل اینکه سفت بشه، بعد دو طرفش رو سرخ میکنم دیگه، خیلی خوشمزه میشه، امتحان کن، مطمئنا آقا محسن بیشتر خوشش میاد( چون منم کدو خور نیستم، اما اینو خیلی دوست دارم)

الی گولو یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:24 http://eligooloo.persianblog.ir

به به چه روش خوبی اینجوری کمتر روغن جذب میکنه لازم شد امتحانش کنم کدو هم داریم تو یخچال. دستت درد نکنه

الی گولو جمعه 24 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:21 http://persianblog.ir

سحر بانو جان آخه چرا نمیای؟ من اینو درست کردم دستت درد نکنه یک روش کم روغن بهم یاد دادی واسه این کوکو

[ بدون نام ] سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 21:54

واقعا عالیه. ممنون

مرجان پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 20:23

سلام،
مرسی از دستور پخت. فقط نمی دونم چرا کوکوی من به قابلمه چسبید!
میشه راهنمایی کنی؟

نوشین دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:59 http://www.nooshin-lady.blogfa.com

دوست خوبم من این غذا رو درست کردم و واقعا عالی بود.
ممنونم از اموزش مفیدت. موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد