آشپزخونه سحربانو

چیزهایی که خودم درست می کنم... ( آشپز و عکاس خودم می باشم )

آشپزخونه سحربانو

چیزهایی که خودم درست می کنم... ( آشپز و عکاس خودم می باشم )

باقالا قاتق (خورشت باقالی)


مواد لازم:

باقالی تازه (پاچ باقالا)، پوست کنده.....۳ لیوان
این باقالی تو گیلان به اسم "پاچ باقالا" شناخته می شه که نباید با باقالی که واسه پلو استفاده میشه اشتباه گرفته بشه. البته میشه از خشکش هم استفاده کرد که البته باید ۱ روز تو آب بمونه و بعد تمیز شه. ولی خوب مزه باقالی تازه یه چیز دیگه ست.
شوید تر،خرد شده.....۲ قاشق غذاخوری
×اگه شوید تر نداشتین میتونین از خشکش استفاده کنین.
سیر.....۳ حبه متوسط
کره.....۵۰ گرم (من همیشه کره محلی استفاده می کنم.)
تخم مرغ.....۲ عدد
آب.....۱/۵ لیوان
نمک ، فلفل ، زرد چوبه.....به میزان لازم

طرز تهیه:
اول از همه باقالی هارو پوست می کنیم و یه آب می کشیم و آماده میذاریم کنار که آبش بره.

بعد میریزیم تو ظرف مورد نظر و سیر رنده شده + کره + زردچوبه + نمک + فلفل رو اضافه می کنیم.

حالا میذاریم رو گاز با حرارت خیلی کم. تفت می دیم تا کره آب شه و مواد به جیلیز ویلیز بیوفته. وقتی به این مرحله رسید شوید رو اضافه میکنیم.

بعد که خوب یه چند دقیقه مواد رو با هم گذاشتیم رو حرارت ، آب رو اضافه میکنیم و میذاریم ۲۰ -۳۰ دقیقه با حرارت خیلی کم بپزه .

وقتی باقالی ها نیم پز شد تخم مرغ هارو توش می شکونیم.

به محض اینکه تخم مرغ ها کاملا خودش رو گرفت غذا آماده ست.

و اما یه چند تا نکته اساسی:
×چون این غذا خیلی زود میپزه باید تو مراحلش دقت کنین ، بعدشم اینکه زیاد هم نزنین که باقالی ها له نشن. اگه از باقالی کشاورزی استفاده می کنین باید بیشتر دقت کنین.
×تخم مرغ ها باید درسته باشن و نباید بعد اینکه ریختینش هم بزنین چون خوب نمیشه.
×این غذا با ماهی شور+برنج دودی+ترشی هفت بیجار(که اینم عالیه و اگه قسمت شد یه روزی خودم درست کردم حتما اینجا میذارم) فوق العاده ست.

نوش جان.


نظرات 7 + ارسال نظر
ترنم یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:58

می خوااااااااااااااااااااااااام :-(

آوای عشق دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 16:03 http://dormant-venus.blogfa.com/

سحر جون کیک شیرینی دسر یاد بده هرچی همواسه مهمونیت درستکردی عکس بگیر بذار اینجا می خوام منم از اینطرف درست کنم جامو اونجا خالی کنم راستی شیرینیتو درست کردم یلای خوش مزه شد دستت درد نکنه. بوس(میگم چقد ارد دادم نه؟) تقصیر خودته آشپزیت خوبه بمن چه

چشم ، حتما عکس میگیرم و دستورشون رو اینجا میذارم عزیزم:)
خوشحالم که درست کردی و خوشمزه هم شد:)

ص. پنج‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:52

خانم شما این وبلاگ رو راه انداختن که آدم‌های گرسته و تنبل رو آزار بدین. من دست بر قضا این وبلاگ رو دیدم. این عکس‌ها آن‌چنان انسان سیر رو گرسنه می‌کنه....
امیدوارم خانم‌ها و آقایون با ذوق از این وبلاگ به خوبی استقبال کنن. موفق باشی.

مارال پنج‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 15:39 http://maralbeta.blogspot.com/

سلام با تبادل لینک موافقی

morgan شنبه 23 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 22:57 http://www.fonixbox.mihanblog.com

اگر می خواهید بازدید خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید می توانید لینکدونی ما را در وبلاگ یا سایت خود قرار دهید . پس از قرار دادن لینکدونی در سایت خود شما می توانید لینکهای خود را به لینکدونی اضافه نمایید تا در چندین سایت و وبلاگ مختلف به نمایش در آید .
مزایای این لینکدونی
سایت شما را در موتور های جستجو پرمحتواتر می کند و در موتورهای جستجو بیشتر ظاهر می شود .
نداشتن بنر تبلیغاتی(برای جلوگیری از سنگینی لینک باکس)
دارای قالبی بسیار سبک و لود بسیار بالا
قرار گرفتن لینک شما در قسمت لینک های ثابت
www.fonixbox.mihanblog.com

سارا و سالار دوشنبه 25 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 05:57 http://my-star-life.persianblog.ir

چرا غذاهای جشنو یاد ندادی بهمووووووووون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :(
یاد نمیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

به زودی:)

ناز سه‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 20:07 http://ketabkhooneman.blogfa.com

سحر بانو جونم
با باقالی باقالی پلو هم می شه درست کرد و اسمش هم گل در چمنه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد