آشپزخونه سحربانو

چیزهایی که خودم درست می کنم... ( آشپز و عکاس خودم می باشم )

آشپزخونه سحربانو

چیزهایی که خودم درست می کنم... ( آشپز و عکاس خودم می باشم )

شیرینی با شکلات چیپسی

امتحانش کنین ، حتما خوشتون میاد.

مواد لازم:
تخم مرغ.....۲عدد
کره.....۱۰۰گرم (بذارید بیرون که نرم شه)
شکر.....۱لیوان
پگینک پودر.....۲قاشق غذاخوری
وانیل.....نصف قاشق چایخوری
آرد.....۳لیوان
شکلات چیپسی.....دو سوم لیوان

طرز تهیه:
اول از همه شکر و کره و تخم مرغ‌ها و وانیل رو با همزن می زنیم. تا اینجوری شه.

حالا پکینگ پودر رو با آرد کم کم اضافه می کنیم.
آخر هم شکلات هارو اضافه می کنیم.

×دقت داشته باشین که خمیر این شیرینی یکم چسبنده ست. یعنی من ترسیدم بیشتر آرد اضافه کنم سفت شه ولی با همین میزان آرد هم راحت تونستم گلوله کنم و بذارم تو سینی فر.
کف سینی رو چرب می کنیم و گلوله ها رو اندازه یه گردو درست می کنیم با فاصله از هم میذاریم.

×هر چی فاصله بیشتر باشه بهتره ، آخه خیلی اندازه ش تو پخت زیاد میشه.
حالا سینی رو تو فر میذاریم با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه.
×یادتون نره که فر رو از ۱۰ دقیقه قبل گرم کنین.

×یه چیزی وقتی شیرینی یکم سرد شد که تونستین از سینی جداش کنین بهتره بذارینش رو این صفحه های فر که خنک شه. اینجوری زیرش عرق نمی کنه.

نوش جان.


نظرات 16 + ارسال نظر
امید پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 14:45 http://www.pikaso.pardisblog.com

. . . . . . ¶¶ . . ¶¶¶ ..¶¶¶
. . . . . . . ¶¶¶ . . ¶¶¶.¶ .¶¶
. . . . . . .¶¶¶.¶. .¶¶¶. . .¶¶
. . . . . . ¶¶¶¶. . . ¶¶¶ . . .¶¶¶
. . . . . .¶¶¶¶¶ . . ¶¶¶¶.¶¶ .¶¶
. . . . . ¶¶¶¶. . . . ¶¶¶¶. . . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶. . . . .¶¶. . . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶. . . . ¶¶. . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶ . . ¶¶. . ¶¶
. . . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ¶.¶¶
.¶¶. . . . .¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶.¶¶
.¶¶¶¶¶ . . . . . ¶¶.´´´´¶¶¶¶¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶
.¶¶¶¶¶¶¶. . . .¶¶. ´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. ¶¶¶¶¶¶¶ . . ¶¶. .´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶
. .¶¶¶¶¶¶¶ . ¶¶. . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶
. . .¶¶¶¶¶¶. ¶¶. . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶
. . . .¶¶¶¶¶¶¶. . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ´¶¶¶¶
. . . . . . . .¶¶. .´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . . ¶¶. . ´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . .¶¶. . .´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´´´´´´¶¶¶¶


سلاممم

خوووووبی
وب قشنگی داری اگه دوست داری تبادل لینک کنی من رو با نام دنیای جور وا جور لینک کن و به ما خبر بده تا شما رو هم لینک کنم

نیکا جمعه 1 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 18:57

سلام.. دستور شیرینی آرد و گردو رو هم بذار همون که روش گردو داشت میخوام اگه بشه این شیرینی ها رو واسه عید درست کنم

چشم.
تا ۲ هفته دیگه دوباره می خوام درستش کنم. حتما اون موقع از مراحلش عکس میگیرم و دستورش رو میذارم:)

ماه نو شنبه 2 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 18:47 http://moon30.blogsky.com

مرسی اینم خوشمزه به نظر میاد :)

جیگیلی یکشنبه 3 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:24

عالللللللللللللللللللللللللللللللللللیییییییییییییییییییییییییی بود

یاس(خواننده خاموش) دوشنبه 4 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:47

سلام سحربانو جان
خوبی؟
خیییییییییییییلی وبلاگت قشنگه .. مخصوصاْ آشپزخونت
میخواستم اگه زحمتی نیست لطف کنی دستور کیک مرغ رو هم اینجا بنویسی
ممنونم .... موفق باشی

چشم:)

صحرا بانو سه‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:47 http://sahraaaa.blogfa.com/

تو واقعاْ هنرمندی سحر جونم

شیما سه‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:50

جیگر این آشپز بانو....
تو اینقدر خوشمزه درست میکنی اینا رو آخرش منو هم به این کارا وادار میکنیا...
نکن...خوبیت نداره...
ولی جدی شکلش که عالیه
بزار ببینم مزه اشم میشه عالی کرد بدون سحری:دی

آسمون(مشی) سه‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 13:15

چه اشتها آور و خوش سلیقه...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:56 http://secret6215

سلام این با چه شکلاتی بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
با شکلاتهای دیگه هم میشه ؟///

شکلات چیپسی.
تو همه سوپر مارکت ها و فروشگاه ها می تونین پیدا کنین:)

مامان تینا و سینا شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 23:01 http://tinasina.blogfa.com/

وبلاگتون خیلی عالیه ، خوشحالم که با شروع کارتون همراهتون شدم .

ندا سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 15:51 http://dormant-venus.blogfa.com/

سحر امروز این یی شیرینتو هم پختم نمی دونم چرا همش آرد دو سفته فک کنم ۳ لیوان آرد زیاد بود. آشپزیم بده نه؟

کم کم یاد می گیری دوست جون:) همش تجربه و اعتماد به نفسه فقط :)

مامان تینا و سینا شنبه 23 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 16:58 http://tinasina.blogfa.com

سحر جان من این شیرینی رو پختم ولی هم شیرینیش زیاد شد ، طوری که دلم رو به شدت زد و هم اینکه آردش خیلی شد ، یعنی من هنوز همه اش رو نریخته بودم ولی مایه ی شیرینی خیلی سفت شده بود . میشه لطفا مقدارشون رو به گرم هم بنویسی ؟ دوست دارم یه بار دیگه بپزم . فکر میکنم اگه اندازه اش درست باشه ، شیرینی خوشمزه ای دربیاد .
ممنون

سلام
آرد 300 گرم
شکر 125 گرم
شاید اندازه لیوانت بزرگ بوده. تو اولین دستورم عکس لیوانی که استفاده می کنم رو گذاشتم.
یه سری هم چند روز پیش من درست کردم که با همین اندازه ها بود و خوب شده بود.
امیدوارم این دفعه درست کنی و ازش لذت ببری:)

مامان تینا و سینا یکشنبه 24 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:57 http://tinasina.blogfa.com

ممنون سحر جان ، من آردم رو وزن نکرده بودم ولی فکر میکنم یه نیم کیلویی شده بود ( خجالت زده شدم الان ) حالا با این اندازه ها دوباره امتحان میکنم . ولی اینو هم بگم ها همونجوریش ، همه اش خورده شد.... بازم ممنون .

:))
خیلی خوشمزه ست. امیدوارم این دفعه از دفعه قبل بهترتر بشه و بچه ها کیف کنن:)

غزلک پنج‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 22:47 http://yeghazalak.blogspot.com

مرسی از بابت دستور.
درستش کردم خیلی خوشمزه شد.

کویر چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 19:58 http://roza2.mihanblog.com

سحر جان اگه بخوایم تو ماکروفر درست کنم چی؟زمانش چقد میشه؟

sheksmu چهارشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 19:09

سلام
بسیار عالی بود میخواستم ببینم از کجا میتونم این شکلات چیپسی ها رو تهیه کنم
لطفا یه آدرس توی تهران برام بذارید

عزیزم من تهران نیستم ولی خیلی از سوپر مارکت ها هم دارن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد