آشپزخونه سحربانو

چیزهایی که خودم درست می کنم... ( آشپز و عکاس خودم می باشم )

آشپزخونه سحربانو

چیزهایی که خودم درست می کنم... ( آشپز و عکاس خودم می باشم )

سوفله مرغ و قارچ

می دونم دیر شد ولی ببخشید.

خوب اول از همه مواد لازم:

مرغ‌.....۲ تکه (مال من انقدر بود یعنی)
کره.....۵۰گرم
آرد.....۱ قاشق غذاخوری سرپر
شیر.....۱ لیوان
تخم مرغ.....۲ عدد (سفیده و زرده رو از هم جدا کنین)
قارچ.....۲۵۰ گرم ( ۲ لیوان خرد شده)
پنیر پیتزا.....به میزان لازم
چیپس خلالی.....یه بسته کوچک
نمک،فلفل.....به میزان لازم

اول از همه کره رو میندازین تو قابلمه تا آب شه ، بعدش آرد رو اضافه می کنین تا خوب با هم مخلوط شن.

حالا وقت اضافه کردن شیر هستش. کم کم اضافه ش می کنیم و هی هم می زنیم که سسمون گلوله نشه.
تو این مرحله نمل و فلفل رو هم اضافه میکنیم.

میذاریم خون رو حرارت بمونه تا خودش رو بگیره.
وقتی به این حد از گرفتن رسید دیگه زیرش رو خاموش می کنیم و زرده ها رو یکی یکی اضافه می کنیم و خوب هم میزنیم .

چون من معمولا قارچ خام استفاده نمی کنم ، یه تفت به قارچ هاا میدم، یعنی میریزم تو ماهی تابه و یه کوچولو روغن بهش اضافه می کنم. بعد درش رو میذارم و رو حرارت کم خودش می پزه ، بعدشم میذارم تو آبکش که آب و روغنش گرفته شه. (میدونین که قارچ رو حرارت بمونه آب میوفته)

حالا مرغ ریش ریش شده رو با قارچ به سس اضافه می کنیم و هم می زنیم.

سفیده رو هم جدا با همزن می زنیم تا خودش رو بگیره و سفت بشه ، بعد کم کم به بقیه مواد اضافه ش میکنیم.
کف ظرف مورد نظر رو (که بشه گذاشتت تو فر) چیپس میریزیم. بعد مواد رو روش میریزیم و دوباره روش رو چیپس می ریزیم و آخر هم پنیر پیتزا رو روش میریزیم تا کامل پر شه.

حالا میذاریم تو فر ۱۷۵ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ دقیقه.

نوش جان.

پیشنهاد من: اگه داخل مواد جعفری تازه خرد شده بریزین به نظرم طعم خیلی خوبه به غذاتون میده.

نظرات 10 + ارسال نظر
ماه نو چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:26 http://moon30.blogsky.com

خیلی ممنون :)

از دیشب تا حالا دارم مخ می سوزونم که برای مهمونیم چی بپزم. حالا فهمیدم :)

ماه نو چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:27

راستی مرغش پخته بود دیگه؟ نه؟

ماه نو چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:59

بازم ممنون :)

پگاه چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 13:22 http://PEGAH.BLOGFA.COM

به نظر خیلی خوشمزه میاد.
باید حتما درستش کنم.
اون سالاد مرغ و گردو بود؟ قبلا ها یه بار درست کرده بودی عکسش رو گذاشتی بودی فکرک نم تولد آقا محسن بود.
اونم بذار دستورش رو. مرسی

چشم. فکر کنم منظورت کیک مرغ‌و گردو هست ، نه؟
این دفعه که درست کردم خوب عکس میندازم و دستورش رو میذارم اینجا.

گوش مروارید چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 13:37

وااااااااااای چه خوشگل میشه سحر منم سوفله درس می کنم ولی یه ذره دستورش فرق می کنه ولی این فکر کنم خیلی خوشمزه باشه برم درس کنم

ندای عشق پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:50 http://dormant-venus.blogfa.com/

وای که و از هر ناخنت صد تا هنر میباره سحر. عالیه توضیحاتت مرثی

ندا شنبه 9 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 17:33

سلام
خیلی خوشمزه به نظر میاد. آفرین به این همه تلاش.
فقط یه نکته اگه قارچ رو با حرارت زیاد تفت بدی آب نمیندازه و نیازی هم به آبکش کردن نداری که مواد مغذی اون هم حفظ بشه.
موفق باشی

غزل سه‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 19:46 http://bitaranebaghazal.bligsky.com

سلام دوست خوبم.
از خواننده های خاموش وبلاگتم.
امشب میخوام این غذا رو درست کنم .
دستت درد نکنه.بوس

مریم جمعه 14 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:53

به نظر خیلی خوشمزست.حتماَ امتحان می کنم
ممنون

ژوان شنبه 24 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 21:49

سلام خانم هنرمند و واقعا گل بانو
من این وبلاگ رو اتفاقی دیدم ....خیلی خوشم اومد ، واقعا به شما خسته نباشید و آفرین میگم و در آخر خوش به حال خانواده شما که همیشه سفره شون لذیذه!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد